O kolik asi Muskovi stoupla hodnota jmění ? xD xD
Odpovědět0 0
Oproti středě přišel asi o 20 mld. USD.
Odpovědět0 0
Tak prodej emisních povolenek ostatním automobilkám se ukázal výnosnějším obchodem, než prodej samotných aut :)
Odpovědět1 0
Tak to by mohl být později problém, až automobilky nebudou potřebovat kupovat emisní povolenky. Tak z čeho bude Tesla asi fungovat ? :D
Odpovědět0 0
Otázkou je, kdy taková situace nastane. Není zas tak jednoduché, aby svým limitům dostály všechny automobilky. Vždyť pokuty teď bude platit i VW (odhadem 120 mil. EUR), a to za rok 2020 vyrobil a prodal ne až tak malé množství elektromobilů a je v emisním "poolu" snad s dalšími čtyřmi výrobci elektromobilů (pravda, hodně malými).
Tesle by stačilo zvýšit příjmy o 2 % (při zachování nákladů), aby byla v zisku i bez emisních povolenek. Navíc to vypadá, že chce více služeb nabízet přes předplatná, což může situaci stabilizovat. Navíc je nutné si uvědomit, že Tesla má obrovské investice do vývoje, staví několik nových továren,..., což se pochopitelně projeví v nákladech. Jen Gigafactory v Berlíně vyjde na téměř 5 mld. USD, tedy cca 1,2 mld. USD na čtvrtletí. A k ziskovosti bez povolenek chybí 131 mil. USD. Bez stavby Gigafactory by byla v zisku 1,07 mld. USD bez povolenek už dnes. Je to zjednodušené, ale ať vidíme také trochu ten kontext a proč má dnes takové náklady, které má.
Odpovědět0 0
Ještě vám prominu, že si hrajete na novináře, ale na ekonoma si prosím opravdu nehrajte.
Investice se neodepisují v okamžiku pořízení, ale až postupně v průběhu následujících let. Tedy to, že firma letos postaví fabriku za 5 miliard, jí automaticky nesníží letošní zisk o 5 miliard (tedy zisk by nebyl o 5 miliard větší, kdyby ji nestavěla). Zisk jí to bude ukrajovat až v dalších letech.
Odpovědět0 1
Dobře, neměl jsem to napsat asi až takto jen na jednu továrnu a na jeden rok. Za to se omlouvám, nebylo to šťastné a bylo to až přílišné zjednodušení situace. Chtěl jsem tím naznačit, jak moc velké jsou ty investice a kolik vlastně zabírají. Jestli se Vám tam nelíbí Berlín, tak si tam místo Berlína dosaďte třeba továrnu v Šanghaji, která už stojí a odepisuje se... a jiné investice, které Tesla provedla v minulých letech podobného rázu. Když se naakumulují, tak dají také hodně vysoké částky. Odpis je rozloží do delšího časového období, to je pravda a přiznávám.
Chtěl jsem tím především naznačit, že třeba ta Berlínská továrna je 5mld. náklad, takže hovořit tady o problémech Tesly po ukončení emisních kreditů v době, kdy je potřeba nějakých 160 mil. USD na čtvrletí do nuly (podle posledních 5 čtvrtletí), mi přijde poněkud úsměvné. Nestavět Berlín, tak to vykryje 8 let (32 čtvrtletí) prodeje emisních kreditů, aby byla Tesla na nule.
Odpovědět1 0
S tím bych i souhlasil. Tesla ukázala, že dokáže přežít. Že je to na úkor těch emisních povolenek nebo dotací není její chyba. Ona se chová jen finančně gramotně, když využívá vše, co se jí nabízí.
Odpovědět0 1